Värme

Värme

fredag 30 mars 2012


Det här som jag berättar nu är en fiktiv berättelse, med en stänk av sanning och diverse formuleringar allt för att det skall bli en historia att förstå…..kanske ;-).

Det här är en hyllning fram för allt till en skyddsängel i mitt liv. Till någon som fick mig att vakna ur min djupa slummer som jag hade för fram till ca 3 år sedan och allt detta började med en Baugette. Denna enkla lilla gest från denna ängel som fick mig att inse att allt är inte svart och vitt och inget står inpräntat i sten om vad som skall ske i framtiden. Sen tror jag i och för sig att ödet redan är till väldigt stor del förutbestämt och det mesta har en mening.

Men denna ängel om man kan kalla det för det(något gudomligt väsen är det väl i alla fall), fick mig att förstå att skall du förändra saker och ting så måste du själv förändras och du måste göra det grundligt. Du måste titta djupt i ditt inre och ta tag i dina största demoner och våga visa dem och ta fram vem du är. Jag tycker att jag är på god väg att lyckas med detta

De 10 största punkterna har blivit en förändring i mitt liv är följande

1. Jag är inte svartsjuk /avundsjuk/ missundsam på samma sätt som jag var innan.
2. Jag har lättare att släppa taget om saker och ting.
3. Jag vågar ta för mig mer av saker och ting.
4. Jag läcker inte energi , så som jag gjorde innan .
5. Jag är absolut inte lika naiv som jag har varit innan.
6. Jag är mer selektiv med vem jag vill vara vän med.
7. Jag är mer affärsmässig i mitt arbete och inte lika mycket känslomänniska (fast jag gärna vill det som kräfta ).
8. Jag har dock blivit en kallare person, vilket är bra för jag har samtidigt lättare att stänga av mina känslor när det behövs.
9. Jag kan mer vara som en lonely cowboy och är inte beroende av så mycket vad andra människor tycker och tänker om mig.
10. Jag söker inte hela tiden bekräftelse längre hos människor utan jag är mer säker på mig själv och tror mer på mig själv.
11. Jag kan ge mer vänskap/närhet och kärlek till de människor jag tycker om och älskar. Jag har lärt mig att våga öppna mig mer till viss del. Men inte för mycket så klart. Jag är ju kräfta ;-).
(Punkt nr 11 har jag tyvärr en hel del att arbeta med. Speciellt att våga blotta sig själv och våga vissa vem man är. Samtidigt som man kan vara beredd att bli duktigt bränd. Det är en fråga om att våga helt enkelt)
12. Våga anta nya utmaningar. Ja det är bland annat därför jag sitter här nu i mitt nya hus. Jag vågade ge mig på en förändring och dra upp mina gamla bopålar för att satsa på något nytt.
13. Aldrig och då menar jag aldrig ta något för givet. För det du har ena sekunden kan vara totalt borta nästa sekund. Som om det aldrig har funnits
14. Vårda dina vänner, ta hand om dem för de är de som kommer till att ta hand om dig när du har det svårt
15. För att uppskatta ljuset som finns runt omkring en så måste man ha varit nere i det djupaste mörkret och vänt
16. Va aldrig rädd för förändringar och ha som huvudregel att inget är beständigt

Ja nu står man på egna ben för delvis så försvann denna skyddsängel i höstas mot nya äventyr. Det funkar riktigt bra för mig på jobbet just nu min chef är väldigt nöjde med mig.
MEN om vi möts i ett annat liv eller i en annan verklighet så skall jag verkligen se till att återgällda denna baugette som allt detta började med och bara säga tack för allt med en jättekram och kanske en kopp kaffe ;-).


Nä nu är det kväll som gäller så ha en underbar dag och kväll och helg så klart så hörs vi längre fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar