Värme

Värme

måndag 30 april 2012

Jaha så är det Valborg och nu är det riktigt vår.Min farmor sa alltid till mig när jag var liten att vi nu är det valborg så nu skall vi skulle ha korv med att grilla. Konstigt nog gjorde vi aldrig det ... eller tur var det kanske för man hade nog grillat mer än korven känns det som. Men jag kan sakna min farmor något så otroligt mycket ibland när man tänker på sådanahära saker.Fast nu är det vår på riktigt och så skönt det känns, fas igår när man gick och la sig känndes det inte som vår. Snarare som full storm. Trodde nästan på att taket skulle blåsa bort. Fast det var riktigt … skall man säga ”mysigt ” när man låg nerbäddad och hörde hur vinden ven utanför. Det slog mig lite att låter det så här mycket när det blåser …. Hur är det då när det är riktig stor? Ohhh well i dag är det halvdag , solen skiner från en klarblå himmel och det är hyfsat varmt ute… tror jag i alla fall. Ut och äta på lunchen lite snabbt för att sen försöka försvinna från jobbet lite tidigare idag. Skall till goa kompisar idag och blir bjuden på middag…… och det mina vänner är inte fel en dag som denna. Sen är man ju fri i morgon…. Tjohoooooo så himla kalasgut. Blir nog skogen igen då, känns det som fast denna gången en rejäl sovmorgon hoppas man.. Just nu längtar man att ta fram husbilen , för nu är det våååååår….. jag vill jag vill jag vill :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar