Värme

Värme

onsdag 25 april 2012

Jag älskar våren, jag älskar när de första knopparna brister och löven på träden håller på att slå ut. Jag älskar när man på morgonen öppnar dörren och känner alla dofterna efter ett lätt vårregn. jag älskar att höra de första fåglarna sjunga i träden där de bygger sina bo. jag älskar att få minnas mina allra lyckligaste stunder som jag haft. Våren för mig är magisk. Våren för mig står för nytt, nyskapande, sensuella och magiska krafter. Man kan nästa känna hur det vibrerar i luften. Det är precis som skogsrå, skogsandar och andra magiska väsen kommer fram ur sina hålor och skrymslen och delar med sig av all posetivt energi. Känns som om man kommer närmare naturen. Känns som om man har chans att se och känna på ett sätt man normalt inte gör och ens sinnen bara njuter för fullt. Känns som om allt är möjligt. Man vill bara gå ut och gå i naturen, i livet och bara känna vad det har att erbjuda. Därför älskar jag våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar