Värme

Värme

söndag 22 april 2012

En helg i mitt liv Tiiiiiiiiiiiilt i huvudet säger jag idag är jag helt färdig så jag bara hade kunnat ställa mig i ett hörn och gråta. Denna helgen har inte varit såååååå himla trevlig om man säger så. Har varit alldels för mycket att göra och då menar jag alldeles för mycket. Till och med så att jag känner att det har varit jobbit. Vissa saker självförvållat dock skall tilläggas. Fredag 1. Börjar med att hämta lilltjejen 2. Tittar på min son ridning (vilket är väldigt skoj dock) 3. Gäster /kompisar på kvällen, göra middag och vara social (känns som om man kan somna på soffan senare dock) Lördag 1. Vaknar kl 0700 upp och göra frukost till sonen 2. 0800 på väg till sonen ridskola eftersom han är lite ridledare där 3. 0840 ja då springer jag milen vilket är väldigt skönt  4. Hemma igen vid 1000 snåret och äter frukost med övriga familjen 5. Vid 1200 sticker jag iväg och rider min friser och är klar vid 1500 ungefär. Har kommit hem vid lite i fyra 6. Städa förbereda inför nya gäster/vänner som kommer förbi 7. Vid ca 1800 börja med middagen och pyssla och vara social (känner mig rätt sååååå trött nu) 8. Från 1800 till sen kväll har man gäster , är jättetrevligt men är helt färdig känner jag Söndag 1. 0800 är ute i skrylleskogen och springer milen, skönt med en genomkörare av kroppen 2. Ca 0930 är hemma och äter frukost med övriga famiuljen förutom hustrun som har åkt iväg på möte 3. Från 0930 till 1100 organisera så att barn får på sig kläder samt äter frukost och så att övernattnings kompis till lilltjejen kommer hem. 4. Från ca 1115 till 1400 arbetsdag på ridklubben ….trrööööööööööttsamt 5. 1400 fram till 1630 städa /greja i sitt gamla hus 6. Hemma ca 1700 skall man tömma bilar med saker man har tagit med sig hem 7. 1800 är sonen på dans till 1900 aaaaaaahhhhhhhhhhhh, börja känna mig tom inombords 8. Någonstans vid 2000 sitter just nu med något tomt i blicken , hustrun på konferans och själv är man helt slut 9. Något senare idag….. skall lägga mig tidigt för måndagen kommer till att bli lika intensiv. Just nu hade man bara velat dra, sticka iväg och leta navelludd(hum hotellägare i Åre låter allt mer lockande får man säga). Vill inte ha en sådan här intensiv helg igen. För det har direkt inte varit en vilsam helg. Bläääääääääääääää.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar