Värme

Värme

måndag 30 januari 2012

Så då har lungnet lägrat sig. Lilltjejen är lagd, böcker är lästa och gosedjur är nattade. Det var kanini Josefin, det var kossi ko och så var det hunden Benny som oxå skulle nattas , ja just det det var ju det senaste tillskottet från pokemon världen ödlan dogijogido (någonting sådant) som oxå skulle stoppas om i sin lilla låda.

Själv är man också lite trött men det kan man väl ta. Som jag sa, det var ju en rätt så lungd dag idag på jobbet, fast i morgon blir det lite mer att göra tror jag, fast det gör inget. Då kan man enkelt se till att fokusera på det man skall göra och så går dagen så mycket snabbare.

Ville i alla fall sätta in en liten dikt om lycka, eller ja så som lyckan kan vara. Så håll till godo


Lycka är ett vida tolkningsbart stort begrepp,
Lycka kan för någon vara att ratta ett superultramodernt rymdskepp,
Lycka är glass en sommardag när himlen är blå,
För andra är snö och kyla lycka lika så,
Ja lycka är ett brev från en gammal vän,
Lycka är att få för att kunna ge tillbaka sen,
Lycka har bäst före datum så ta vara på här och nu,
Vem som bestämmer din lycka gör ingen annan än du,
För det värdefullaste i livet är gratis och fritt
Och lycka är allt som är …ja mitt:-). Mitt till att ge.
Så om du ger mig ett vackert leende
Så skall jag genast bjuda dig på mitt.
För lycka är egendomlig och underbar i sig
Och min största lycka är att få vara lycklig med :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar