Värme

Värme

onsdag 18 januari 2012

Just nu läser jag en bok av Paulo coelho. Är snart klar med den, men det är en sådan bok som när man väl har kommit in i boken så kan man faktiskt inte släppa den. Han är en sökare, vadringsman och han ställer väldigt intressanta frågor som typ "älska vad är det, och vad innebär det. Vänner, hur värdesätter man en vän och vad är vänskap och sen också mycket att lära sig hur man lever i nuet. Han avänder i och för sig mycket av det förgångna för att förstå nuet, vilket jag inte skall göra mer ( alltså leva i det förgångna) men lära sig leva i nuet väldigt gärna. Nåja hur som helst väldigt intressant. Får fortsätta med min Stephen King när jag är klar med denna :-).

Ja det var nog mina lunchfunderingar, så ett litet citat av Paulo

When we least expect it, life sets us a challenge to test our courage and willingness to change; at such a moment, there is no point in pretending that nothing has happened or in saying that we are not ready. The challenge will not wait. Life does not look back. A week is more than enough time for us to decide whether or not to accept our destiny.”

Paulo Coelho

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar