Värme

Värme

måndag 16 januari 2012

" När han lämnade butiken kände han att det blåste kallt, blev rädd och bestämde sig för att fråga Aydi, sin bäste bän, om det inte var vansinne att anta vadet.
Nar Aydi hade tänkt efter en stund svarade han: Jag skall hjälpa dig. Rikta blicken framåt i morgon när du befinner dig på bergets topp. Jag kommer till att vara på toppen på berget intill, jag kommer till att tilbringa hela natten där med en eld som jag skall hålla brinnande för dig. Betrakta elden och tänk på vår vänskap så kommer den till att hålla dig varm. Du kommer till att klara det sen kommer jag till att be dig om något i gengäld.

Ali klarade provet, tog emot pengarna och gick hem till sin vän: Du sa att du ville ha betalt.
Aydi svarade: Ja men inte i pengar. Lova att du kommer att tända vänskapens eld för mig om den kalla vinden någon gång sveper in genom mitt liv.


Det här var ett lite stycke ur boken Alef som är Paulo Coelhos senast. Har ni inte prövatt läsa böcker av denna författare så gör det. Han är fantastiskt bra och han ger en hela tiden lite tankar på livet som tex texten här ovanför.

ja vad har hänt för övrigt då.... jo jag har hämtat ut mina målarpapper så nu kan man börja måla på riktigt, härligt tjockt papper. skall bli kul faktiskt. Får väl ha en internet vernisage här på bloggen :-).
Har även hunnit med att springa en liten runda. Så himla skönt att pressa kroppen lite. Få upp pulsen och känna hur hjärtat jobbar :-)

Nja det var väl det hela, nu tror jag att jag skall forsätta med min bok från Coelho.. så ha det gått midnattsdröm :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar