Värme

Värme

onsdag 27 juni 2012

Vet ni, jag har en kollega som jag har ändrat min uppfattning om. Från att ha varit en person som man varken har sagt bu eller bä om. Så inser man att mellan de stora orden så är han en väldigt god människa. Mer än vad man kan tro.
 Helt utan anledning och för att han tycker det är skoj så tog han ledigt från jobbet (semester) och åkte ner med sina vänner inom bilbranschen till Lunds lasarett och bara så där lät,  alla sjuka barn få lov att provåka och låtsasköra  de olika bilarna de hade med.Barnen bara älskade detta och givetvis var det fler än de men ändå. Tänk om alla kunde göra som han och se till så att alla fick lite glädje även när det är som tjurigast. Och det är bara så små grejor som behövs.Detta var för några veckor sedan, men var gång jag tänker på det så blir man så varm i hjärtat. En person som jag definitivt har stigit i mina ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar