Värme

Värme

torsdag 22 december 2011

Idag är det dan före doppare dan. Nåja i alla fall för mig. Året lider mot sitt slut och ........ hum det är här nu man skall skriva några filosofiska ord men jag kommer faktiskt inte på några. Är riktigt trött nu faktiskt hade lätt kunnat gå och sova igen några timmar. Jul ledighet tack och lov för det :-). det får bli en liten juldikt i stället :-) så får vi se om jag orkar skriva något mer sen när man har vaknat till liv

Julafton

Julen är rolig
för små och stora
med massor med barn som snorar
och stojar

Paketen kan vara
röda eller blå
stora eller små
men dom är alltid
lika roliga att få

Och kommer inte tomten
så blir det kris
för jag har varit snäll
på alla sätt och vis

Många paket det vill man ha
eller nä det räcker med ett
för att må bra

Ett paket med hjärta och glädje
ett paket med skratt och moj

Får jag det ja då blir det skoj :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar