Värme

Värme

tisdag 6 december 2011

Det känns rätt skönt att ha bestämt sig, väldigt skönt. Känns som om man åter har tagit tillbaks initiativet igen över sitt liv. Och då tänker jag närmast på att jag kommer till att söka mig till ett annart arbete. Hade tänkt lägga upp ytterligare en cv idag men känner att klockan är alldeles för mycket för det. Vi snackar 21.41 och då är inte poolias hemsida min bästa vän. Så det får bli till i morgon. MEN man hinner kolla lite idag om det finns lite jobb ute i alla fall. Mitt mål är i alla fall att innan sommaren 2012 ha ett nytt arbete. Hoppas att jag kommer till att hålla ångan uppe.

Lite lustigt är det allt när det gäller livet. Jag menar tänk er livet som en regndroppe som hamnar på en lite sluttande glasskiva. Man tror att regndroppen skall rinna rakt och den kortaste vägen ... lite förutseende helt enkelt. Men så är det dem ojämnheter i glasskivan som gör att droppen i stället går lite kringelikrokar. Samma är det med livet.... man tror att det skall gå rakt fram eller nåja hyfsat rakt fram och ha hyfsat koll... men se nä så blir det inte alls... det går lite hit och lite mera och så blir det något annat. Men för min del så känns det skönt att man har tillbaks kallebollen där allt är möjligt. För när man sitter och funderar så är det bara en själv som sätter upp begränsningar på vad man vill göra. Vem vet jag kanske blir hotelldirektör i Odda :-)

Idag har min son gjort sin första vinst någonsin. Han sålde lite godis till sina klasskamrater och så slutade med att han gick 20 kr i vinst. Detta gjorde att han fick mersmak och köpte mer godis som han skall sälja i morgon. Har man fått en liten entreprenör till son mån tro. Stolt är man i alla fall :-)

Sen har man sin dotter som gick luciuatåg idag ,man hade ju nämligen julmys/fest  bland dagmammorna (fest för de små då alltså eftersom det inte serverades någon starkglögg ;-).....). Så fina alla var och  klar lilltjejen var lucia...hon och en till. De sjöng så himla fint....fastän allt var i otakt och med totalt olika stämmer. Men vad gör väl det, man är ju ändå väldigt stolt och glad pappa.

Nä hej och hopp kalleboll (älskar den sporten ) ses i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar