Värme

Värme

måndag 19 december 2011

-Hej alla läsare och blogg skrivare, så är jag tillbaka igen
-Har ni saknat mig eller harni....
-Vaha nä hä,
-Så det säger du.
-En annan blogg i stället för den här, med mer innehåll och bättre bilder.
-Jaha jaså det säger du gillade inte att vänta flera dagar på att jag skriver igen. Du tänker så alltså.....
-mmm jaså det menar du... ja ja uppdaterad all the way, hela tiden.
-mm ja det ska jag tänka på absolut. Helt klart skärpning från min sida. Denna olovliga frånvaro får med detsamma upphöra. BASTA :-)

..och nu åter till bloggen, trevligt att höra vad ni läsare tänker och tycker om saker och ting. Så vad har hänt idag då jo...

Min dotter tyckte det var dax för att ta hem en gran såååå......

Julgranen har blivit huggen och scnoppad och klappar har blivit slagna i julepapper. Julsaker med tomtar kyrkor, vätta och troll har åter sett dagens ljus om dock bara för några intensiva hysteriska veckor och den stora stora juladventssjärnan sprider sitt ljus över Hofterup eller nåja på vår baksida upp mot våra grannar. De hade nog kanske varit utan denna stjärna då den är rätt så stark... meeeen är de jul så är det jul :-)

De flesta julklappar är också köpta har några små klappar kvar att inhandla sen är detta också klart vilket känns rätt så skönt.

Julen är nog den bästa högtid på hela året och speciellt då lillejulafton eller som andra säger lilla julafton (sagt felaktigt hävdar jag på det bestämdaste men men man kanske kanske inte kan ha rätt hela tiden ;-).. eller kan man? )

Lillejulafton kommer till att detta året hamna hos min underbara farbror med fru. Brukar alltid alltid bli hysteriskt roligt eftersom vi är rätt högljuda och bullriga av oss i vår släkt. Detta året är det extra roligt då vi har en ny i familjen nämligens min kusins pojkvän ... hum vad var det nu han hette.. ja ja det ger väl sig.

Åter till saken, vi har ju som tradition att äta hel ansjovis, denna äckliga lilla fisk som lever uppe i polarhavets vatten. Skall ätas ofilead med huvud och stjärt (fast man får förstås rensa den om man vill) och är man ny i familjen..... kvinna som man så måste man minst äta tre st för att bli invald i familjen. Ytterst få som har klarat detta prov, de brukar falla av efter ett tag och så är det in med någon ny tills man får fram en av rätt virke. Jag vet vi är konstiga :-) Undantag som är godkännt är om man är vegeterian eller om man kan säga sjusjösjukasjömän snabbt 4 gånger med en julsnapps i munnen(ny regel som är inför i år för att ge han en chans att klara sig).

Fast innan dess på dagen så blir det så klart Peter Rabbit av Beatrix Potter. Finns det någon mer underbar julfim än denna. Nej jag tror verkligen inte det :-)



Nu skall jag hålla förjulskvällmys sååå hare bra alla och inga :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar