Värme

Värme

måndag 26 december 2011

26:e dec, denna dag som numera är kögudarnas dag. Jisse det är ju helt hysteriskt och totalt livsfarligt att bege sig ut på medllandags rea. Vet inte hur många gånger jag var nära att bli påkörd av andra bilister som stirrade framför sig med något panikartat i blicken... var nära själv drabbas av detta meeeeen jag klarade mig.

Sonen ville ju in in till Hi-fi klubben idag eftersom de hade utförsäljning och ja vad gör man inte för honom. Fast hade jag vetat att det skulle bli som det blev så hade jag kanske tänkt en extra gång. Tror jag letade efter parkering i minst en timme i Malmö innan man hade sådan tur så man hittade en parkering precis vid Hansa kompaniets ingång .....yes sa man.

Så in på Hi-fi klubben och lyssna på ljud (och vilka ljudsystem det finns, blev lite sugen själv kan jag säga :-)....) och sen efter det en liten trevlig fika på expresso house med en tjejlatte och muffins.

Där hade det kunnat vara slut men nej, sonen ville oxå till Nova. Borde egentligen lärt mig av misstaget med Malmö men så klart inte, så in till Nova och leta efter en film jag vill ha "Päron till fasan firar jul". Och vet ni ....på det köpcentrat så finns det skivbutiker, wow säger jag. Jag som normalt gör mina cd och dvd kap på diverse mackar och bensinstationer så var detta en ny upplevelse ;-).

Men inte ens där hade de den filmen jag ville ha. Den var tokslut :-( vilket var väldigt trist. Så man får klara sig utan den filmen helt enklet.

Så ikväll så får det bli en skön bok att läsa (fick ju några stycken ) äta lite julgodis och bara ja finkleura :-. Fast först blir det att se skönheten och odjuret med familjen :-).



Ps. det var dessa högtalarna min son ville ha :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar