Värme

Värme

måndag 12 december 2011

I am on the road again .........

Kan man verkligen säga. Idag blev dagen rätt så kul till sist. På eftermiddagen ringer telefonen. Jag svarar och på andra sidan luren visar det sig vara en rekryterare som ringer. De hade sett min CV på MONSTER :-) och tyckte den såg intressant ut.

Så efter att jag hade berättat att jag satt lite dumt till och att det var bättre att ringa i bilen så kom vi överens om att höras vid 1630. Gissa om jag fick snabbt ner till bilen idag :-)

Nåja när det ringde så visade sig vara till en key account manager tjänst till ett av Sveriges större bolag.Såååååå vi får se vad det är helt enkelt. Skall i alla fall dit där i veckan och lyssna i alla fall.

Hörde en bra låt på radion hem som inspererade mig till "överskriften"

Hoffmaestros låt Highwayman. Tyvärr vet jag inte hur man får in videon i bloggen. Men det kommer väl, så ni får hålla till godo med texten. Är rätt bra faktiskt och med bra fart i låten

I am a highwayman, on the road again
Me and my guitar, and my rambling band

Staring at the road, standing in the blow
Carrying my load 'cause I know I'm gonna go my way
Look up to the sky, cities flying by
I don't wanna lie cause I'm pretty sure I'm gonna die one day

So I say the road leads back to thee
It always leads back to thee
How can I show my love so you will open your arms to me

So please won't you tell me where the road will end
Got me a bottle as my only friend

Standing in the rain, dealing with the pain
Everything's the same and it doesn't really matter what I say
Picking up the phone, come to take you home
You will say no doubts, the reality of today

Busting my thoughts fly back to thee
They always fly back to thee
Please won't you understand that without you by my side there's no me

So will you ever love me again, only time will tell
I'm in a hurry, cause they're waiting down in hell

And no matter what I say say or do
The road lead back to you…



Och så till sist ....

...tänk er att en fråga kan ge så många svar men samtidigt lämna så mycket osagt. Visst är det konstigt eller hur :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar