Värme

Värme

söndag 23 december 2012

Idag är det den bästa dagen på året, för idag är det den 23:e dec det vill säga lillejulafton. Den slår allt helt enklet. Att få vara med nära och kära, människor man älskar och tycker så ofantligt mycket om….. finns inget bättre.

Paketen är inslagna, julmat är gjord. har varit nere i stan för att få lite julistämning….. på jobbet har jag gjort ett väldigt bra år. Min chef är helt klart nöjd med mina resultat och ordern som jag drog in sist skojar man inte bort. Men ändå så vill inte julfriden infinna sig helt. kan det bero på att snön inte har kommit ? vad vet jag. Kan det beror på att man bor i ett nytt hus? vad vet jag. Men det känns tomt och lite innehållslöst och jag längtar, kan jag komma på mig själv bara till sommaren igen.


Fast ikväll så är det jul och det kommer säkert till att bli en helt underbar jul och nu skall jag ner och titta på mina grodor, möss, rävar, harar och se när de dansar på tv. Så ha det så bra så länge :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar