Värme

Värme

lördag 10 november 2012

Tjena bloggen, whats up?
Själv…. ja det har väl varit rätt så omtumlande de senaste 24 h. Igår kväll vara bara en himla lång katastrof. Funderade ett tag att bara skita i allt. Det är inte lätt helt enkelt…. hum vet inte om det var en slump men jag såg att en av någon som läser min blogg hade läst ett liknande inlägg på min blogg i juni månad…. ja vad skall man säga längre än så här har man inte kommit. Lite skrämmande tragiskt.
Shit vad vi idiot bråkade igår, blev rädd för mig själv faktiskt och övervägde om jag skulle sova hemma hos mina föräldrar. Men tyvärr så kan det bli så när man hamnar så väldigt fel,  när man är totalt i ofas fasen

 Fast huvudmålet var att komma in till lund så att vår son fick en ny start och det har han fått. Han känner sig hel igen, han mår bra. Nu är det bara jag och min hustru som skall hitta oss själva. Och det känns lite enklare att göra det i en stad. Där man har nära till allt, där det finns lite möjligheter och lite andra boendeformer….. blääääääääää

Planen som gäller nu eller i alla fall våra tankar är

1. Nytt jobb till min hustru
2. Nytt jobb till mig, gärna i lund så att man hade kunnat cyckla. Är så bokstavligt talat så less där jag är nu. Ger mig tyvärr ingen utveckling alls fastän jag har världens bästa chef
3. Ev sälja huset så att vårt rörelsekapital ökar. Känns som om det är rätt viktigt faktiskt. Så har man möjlighet att välja andra jobb som inte har samma lön. Vilket in sin tur gör att man kan förhoppningsvis börja trivas igen med sig själv. Pengar gör en inte lyckligare. Snarare tvärt om , ju mer du tjänar desto mer bunden är du.
4. sälja husbilen för att frigöra pengakapital …. så man har tex till en ev kontant insats till något annat.

Nä hej hopp nu skall det städas sen blir det en runda på staden :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar