Värme

Värme

måndag 15 oktober 2012




Höst

Ute är det ruggigt och kallt
inne är det varmt och underbart.

löven har börjat falla, gula och härliga stora
som tefat när de faller mot marken
barnen, de leker i vattenpölarna
naturen gör sig redo för att sova
sova sin törnrosa sömn för att sen vakna vid en videknopp

Jag tänker på det som har varit
och jag bara ler. Småskrattar
åt mig själv och mina tankar samtidigt som jag
håller min varma kopp choklad med grädde i min hand

Jag frågade om du ville gå med mig på vintergatan
jag undrade om jag fick hålla om dig på stjärnornas strand
hålla dig runt midjan och låta min händer omsluta din barm

Jag undrar om jag fick kyssa dig vid månens hav och säga god dag
till grodan boll i drömens rike.

Men nu är det höst och löven de faller och jag bara ler
För jag är  varm i hjärtat och lycklig i ögonen
och len i stjälen.

Viskande försvinner jag från ditt sinne
smygande försvinner jag ur ditt sikte
och sakta förvandlas jag till ett minne

Och  jag ler…….. för man är lycklig :-)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar