Värme

Värme

måndag 10 september 2012

Måndag+Färjan = klassiker av stora mått. Men vad har annars hänt idag då. Tja jag har haft bland annat utvecklingssamtal med min kära chef. Där hon sa att hon var väldigt, väldigt nöjd med mina reslutat. Med tanke på hur tjurigt jag har haft det så var hon till och med lite imponerad. Tjabadabado, blev man glad då när man hörde det, jäpp det blev man. Allt ens slit har gett resultat liksom . Så om man får vara lite vulgär så känner man att man nu kan knulla världen   (och jävligt hårt också för den delen) istället för att bli trampad av världen. Är en jävligt skön känsla faktiskt att inte vara så himla omgivningskännslostyrd (visst är svenskan fantastisk med alla dessa nya ord , fan tänk om man hade fått lov att använda detta på WF ;-)….) utan mer ego.

Förutom detta tja lunch , jobba slita släpa hem och ja nu har jag och min underbara son kommit underfull med var vi skall träna. Det blidde på ett ställe som ligger vid sparta i Lund. Och det kan det vara värt, helt klart.

För övrigt anser jag att de flesta lundabor kör som ja jag vet inte vad. Retar väl alltid någon med mitt tyckande men man kan ju inte vara alla till lags eller hur.

En dikt hade jag ju lovat och eftersom jag gillar att bryta löften så …….. kommer här en så klart. Vill också tillägga att denna dikten är skriven lite som ett rent experiment eftersom de flesta dikter alltid skall handla om kärlek. Och det gör väl även denna men den är skriven på ett helt annorlunda sätt. Skriven som en mörk dikt med känslor



Som en varg jag har kommer till dig under fullmåne natt.
För jag har kommit för att hämta min underbart dyrbara skatt
Jag smyger på ditt täcke med mjuka tassar
Och jag låter dig bli rädd när det mig passar
Hör hur jag ylar hör hur jag morrar och känn mig i ditt mörker.

 För dina drömma blir plötsligt  till en mardrömsritt
För jag har kommit för att hämta det som en gång var mitt.

Jag river och jag sliter i ditt inre
och allt jag vill, är att du snart har ett ….. mindre

Ja jag jagar ditt………, jag gräver mig fram.
Mina tassar de river och mina käftar de biter

Se mina ögon glimma i nattens isklara sken
Känn hur mina tänder tränger igenom ditt hjärtas underbara pulsåders ven

Nu igen jag ett hjärta fått
Nu igen kan jag börja leva som jag mått

Ja det var väl kanske en mer lite udda dikt jag skrivit och jag var lite tveksam om jag skulle lägga ut den men ibland får man väl tänja lite på gränserna. För den är lite halv hemsk om till och med jag får tycka men samtidigt så brutalt full med känslor.

Nä nu är det kväll en helt underbar kväll, man sitter här hemma med barnen och bara myser. Får önska alla en riktigt nice avslutning och så hörs vi i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar