Värme

Värme

söndag 20 maj 2012

"Jag är en bätte man än de flesta män" så manligt att säga det till sin hustru men samtidigt ett så underbart kallt konstaterande. För om man jämför svenska män mot engelska (som bara går till puben när de fått barn) och tyska män (som inte hjälper till alls därhemma) så är vi svenska män enligt honom, guds gåva till kvinnan. Tror han har en point där faktiskt för vi är så jävla hjälpsamma helt enkelt vi svenska män. Nåja tillbaks till min kompis. Efter en timmes påtande i trädgården, konstatera han att detta inte är hans grej,han blir lite småsur, hoppar upp på sin motorcyckel och är borta ca 1 1/2 timme, allt för att bli på bättre humör (frun är då kvar i trädgården med två små barn får tilläggas) kommer tillbaks, konstaterar att trädgården ser ok ut och går in och lägger sig på soffan. För att sen några dagar efter åka till Prag och spela golf med grabbarna i 5 dagar. Det mina vänner det är manlighetens manlighet på hög nivå. Lite som lejonhanen på savannen. Konstaterar att det både finns mat och sex och sen inte gör mer. All respekt till honom....... min nya idol. Har redan anmält mig till manligetskursen "Hur du blir man i ditt eget hus" en trestegskurs med övernattning. Fast jag har ju redan tjuvtränat. I går så både drack både öl och tittade på fotboll, samtidigt. Det ni mina vänner det hade man inte kunnat tro om mig för ett halvår sedan.
Tänk er denna mannen brevid till vänster, drickandes öl, titta på fotboll och sen gå ut med grabbarna. Så rätt och så enklet att göra..... för han är man :-). Nä hej på er nu skall jag vara manlig ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar