Värme

Värme

lördag 30 mars 2013

Varför vill jag till Prag? Har faktiskt inte en aning men har under veckan haft två konstiga drömmar att jag sitter på ett tåg, ett gammalt ett, lite grann som orientexpressen var i sina dagar. Nåja tåget är på väg in på stationen och när det har stannat och jag kliver av och skall se vem, vad eller varför jag är där så vaknar jag. Konstigt är det i alla fall och jag har väl egentligen bara blivit inspirerad av mina vänner som just nu är i Prag. Men det söker mig lite i alla fall.



Så är det den 30/3, en alldeles speciell dag om man får tycka. En dag som har varit börja  på något nytt och förkastat något gammalt. För idag är det nämligen ……….påskafton tjohoooo. Det är då man firar Jesus uppståndelse på påskdagen. Lite som fågel Fenix faktiskt. Eller så firar man det inte alls, man bara skiter i det och åker på en trevlig konstrunda och är på väg att bli insnöad på Österlen med bilen. Äter lite god mat och dricker lite goda viner eller öl om man hellre vill det.



Har idag gömt påskägg med barnen och jag är faktiskt nöjd med mina gömställen för efter 20 min så hade ingen av dem hittat det. Så de fick ha hjälp med lite ledtrådar och då gick det i alla fall bättre. Så totalt 45 min blev det innan de hittade dem :-)



I  morgon är det en ny härlig dag och de har ju nästan lovat att våren skal titta fram. Så glad påsk på er och njut av kvällen för snart är den slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar