Värme

Värme

tisdag 28 februari 2012




Det var en gång ett litet paket……
Har fått en hel del frågor från mina närmaste kollegor ang ett litet brunt paket som har skymtats på mitt skrivbord. De undrar förstås vem paketet är till och mitt svar är att …… jag vet inte för den som skulle ha detta paketet är …borta,puts väck , finns inte kvar :-( . Så nu är där ett paket utan ägare och det är nog bra det. Det får vara kvar som en påminelse för en tid som har varit helt enkelt:-).

Annars då , vad har hänt i mitt simpla liv. Ja inte så mycket faktiskt. Inte mer än att jag tycker jag har väldigt flyt i mitt liv för tillfället. Känner mig lugn och harmonisk för stunden, tycker det mesta i mitt liv funkar väldigt bra. Har bra flyt på jobbet, ligger faktiskt enligt min underbara chef väldigt bra försäljningsmässigt. Man mår inte direkt skitdåligt så som man gjorde innan jul, fast det hade ju sina randiga och rutiga skäl och när man väl kom underfull med det. Ja då kunde man ju börja bearbeta det hela på ett annat viss helt enkelt.

Till helgen som kommer kan det bli väldigt intensivt. Först på fredag med after work. Kommer nog att bli riktigt skoj, många som har anmält sig till denna tillställning och ja vem vet det kanske kan bli riktigt dramatiskt med ett rejält fylleslag, massa skandaler , svartsjukedramer , skottlossning, fyllefinkan för misshandel …. eller nä kanske inte. Blir nog bara allmänt himla trevligt och umgås med himla trevligt folk helt enklet och sen när man tycker att man har fått för himla mycket så går man bara upp till sitt himla rum på hotellet och sover ruset av sig för att sen dagen efter få en himla nice hotellfrukost. Eller om inte det passar så åker man med sin himla trevliga kompis hem :-). Oavsett vad så kan det bli himla trevligt .

Sen på lördag så är det 30 – års fest med syrraaaaaaannnn. Kan bli skoj det med. Har lovat att hjälpa till att laga mat och vara allmänt trevlig. Känns som om att det kan bli tungt då syrrans tillställningar med hennes kompisar kan bli rätt så om man säger så här rättsåalkoholhlaktiga …. Hängde ni med där :-)

Mmm så denna helgen kan det bli rätt så fullt i rutan fast det kan man väl ta helt enkelt. Är mest bara lite bekymrad hur jag skall fixa med min träning. Men det löser sig nog. Testade mina gamla ridchapps nu i helgen och konstaterade att de satt som ett ålaskinn på mig. Rätt tight helt enkelt. Men det som var lite skoj var att de satt inte tight på grund av fett utan snarare av muskler som har kommit fram igen nu när man tränar. ÄR RÄTT NÖJD :-). En annan kul sak är ju att man så smått börjar skymta en mage igen och då menar jag inte en kulmage. Utan snarare en liten tränad mage MEN det är ett bra tag tills vi är nere på 1997 års nivå. Men ändå…. liksom det är skoj helt enklet.

Min träning och min målning samt mitt helt ointressanta bloggande gör så att jag mår brat. Det gör så att jag kan vara fukoserad på det jag skall och hålla mina tankar i styr :-)

Ja det var allt för denna kväll, vet ej om jag hinner med att blogga innan helgen eftersom det är så mycket att göra på jobbet och hemma helt enkelt.

Så lite kort info om våra namsdagsbarn idag. För idag har Maria namnsdag vilket har sitt ursprung från namnet Mirjam.

Mirjam tror man i sin tur kommer från det hebreiska tolkandet av vacker, rebellisk , hav av bitterhet.
Går man sen på den egyptiska sidan så lär det ha kopplingar till orden mry (älskade) mr (kärlek)
(MM dessa Marior, jag säger det, man skall vara försiktig helt enklet)

Men vi kan vara säkra på att vi egentligen aldrig lär få reda på var ordet Maria kommer ifrån utan de lär bara vara älskad av oss andra

Så ta hand om er och grattis på namnsdagen alla Marior :-) idag är er kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar