Värme

Värme

måndag 2 september 2013

Okej , kvällens lyxproblem (och det är det verkligen)

Har varit och tittat på en bil jag vill ha, problemet är nu följande att jag har absolut inget behov av denna bil utan det är ren och skär lekbil. Märket är så klart en Porsche och inte nog med det, det är den mest vulgäraste onödigaste Porsche som finns, nämligen en SUV.  En riktig vulgobil av stora mått alltså. Egentligen är det hål i huvudet att köpa en sådan för den är lite dyr att hålla. Den drar ca 1,2-1,4 liter milen (fast det gör de flesta porschebilar) , den kostar några kronor i försäkring samt byta däck och skatt är heller inte gratis. Men å andra sidan, säg den porsche som är billig…… det finns inte. Har alltid velat ha en Porsche igen för det är faktiskt något magiskt med det och nu har jag chansen. Fördelen med denna bil är att den är fyrsitsig så hela familjen kan åka med den och en hel del lull lull + att den går jäkligt snabbt :-)



En kollega som jag pratade med tyckte att jag hade kommit in i en i en 40-års kris  det känns inte så faktiskt)… men har man verkligen det bara för att man vill ha en Porsche och det råkar vara en SUV.  Hade han varit jag så sa han att han hade satsat på en cab eller åkt utomlands. .NU är ju problemet att en cab kan jag inte typ skaffa för de är i regel tvåsitsiga vilket innebär att hela familjen inte får plats vilket jag vill och att min underbara hustru inte tåler drag för sin nacke….och då försvinner liksom grejen. Sen när det gäller att åka utomlands så tänker jag bara "och när skall det ske" jag är glad om jag kommer ner till Malmö utan att behöva känna mig stressad. Kan ju tilläggas att min kollega inte är småbarnsförälder och han lever lite annorlunda än vad jag gör. Han har möjlighet att inte behöva tänka på barn och allt vad det heter.

Sen så är det ju så här att hela familjen tycker det är roligt med bilar. Bilar och hästar ja det kan man nog enklast sammanfatta oss om vad det gäller intressen. 



Så helt seriöst så funderar jag på att skita i vad han säger, köpa biljäveln och bara njuta så mycket det går, för vi hade ändå inte åkt mer utomlands om vi hade haft de pengarna.

Jag vet, detta är lyxproblem på hög nivå och egentligen helt galet att skriva om men eftersom ingen bryr sig och ingen vet direkt vem jag är så funkar det ju att man bara skriver så här.  Alla har vi våra intressen , vissa gillar att köpa skor, vissa vill ha en segelbåt, andra lägger pengar på en resa eller två. Vissa vill ha ett slott och andra lägger pengar på en häst eller hund. Så  helt enklet alla har vi olika intressen och jag råkar vara motorintresserad. 

Jag vet, jag gör allt vad jag kan för att berättiga mig denna bilen fastän det är helt galet ;-)

Nä ha en bra kväll på er…. nu skall jag fundera mer hur jag skall göra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar