Värme

Värme

måndag 16 september 2013

                                  Ge mig din bokhylla med böcker och jag berättar vem du är.


När jag var hemma hos min syster och hennes sambo i helgen så slog det mig hur lika vi är när det gäller boksmak. Alla gillar vi Stephen King, vi läser Dan Browns böcker, vi fördjupar och gärna i faktaböcker om andra världskriget och då gärna av författaren Antony Beevor. Robert Ludlom har också passerat våra arma små huvuden. Böcker som är på tapeten nu och som vi oxå gillar är lite överraskande nog game of thrones vilket jag inte trodde om min syster men som jag hade kunnat tänka mig om hennes sambo. Sagan om ringen hade också en given plats i denna bokhylla samt  x antal böcker om Frankrike och Paris,Men den största nyheten vilket jag har missat under alla dessa år är att hon är värsta Harry Potter freak. Jag tycker om Harry Potter men jämfört med henne så är jag en bit ifrån. Här snackar vi engelsk version och svensk version och så klart komplett DVD- box + diverse atrealjer till detta som hon hade smugglat in i bokhyllan. 





För övrigt så var det en helt härlig kväll hos syster yster med sambo. Mycket snack om lägenheten de vill köpa och om räntor, renoveringar och annat. Vin blev det så klart oxå Danny Dietrich vin från Alsace ett vitt som jag kan rekommendera om ni någon gång är på det hållet. Samt en helt underbar fiskgryta till detta ( intressant va ;-)......)



Nu är det måndag kväll och man sitter och bara och myser med lilltjejen och allt är så himla bra. Kan bara konstatera att jag är så lyckligt lottad eftersom jag har världens bästa familj. 
Nä ha en bra kväll på er för det skall jag ha och har ni någon bra bok, ja tipsa gärna om den :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar