Värme

Värme

måndag 7 januari 2013

Vi som inte har något att göra, kommer med lite gåtor så klart :-)



1. Om en man föddes i Norge, växte upp i Sverige, reser till Spanien och dör i Madrid. Vad är han då?




Svar : Död


2. Arkitekterna Jansson, Dalh och Bergqvist bygger ett hus tillsammans. Vad börjar arbetet med?




Svar : Med A


3. Vad är det som är stort hos Tummeliten och litet hor Goliat?




Svar : Bokstaven T


4. Som jag är förblir jag. Är jag ung så förblir jag det, är jag gammal så förblir jag det. Vem är jag?




Svar : Porträttet


5. Kan man stå utanför rikstadshuset och titta på det när statsministern kommer ut?




Svar : Javisst, han är inte så stor att han skymmer det


6. Varför hittar man alltid det man letar efter på det sista stället man letar på?




Svar : Sedan slutar man ju att leta


7. Vem får lön utan att jobba en enda dag i hela sitt liv?




Svar : Nattvakten


8. Vilken dryck är den starkaste drycken av alla?



Svar : Vattnet, för det kan bära stora skepp


9. Vilken måltid passar inte för män?



Svar : Fru-kosten


10. Heter det "en rak kurva" eller heter det "ett rak kurva"?




Svar : Det finns inga raka kurvor


11. Varför målar sig kvinnor i ansiktet?




Svar : För att det är lättare än att tapetsera


12. Vem är mina föräldrars son, men ändå inte minbror?




Svar : Jag själv


13. Jag har många blad, men är varken träd eller blomma. Många vill sluka mig, andra somnar i mitt sällskap. Vem är jag?



Svar : Boken


14. Vad heter Sveriges bästa städtant?




Svar : Enstaka, du har väl hört väderrapporterna: Enstaka skurar över hela landet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar