Värme

Värme

tisdag 15 november 2011

Snäll, snällare, dum ...

...kan man vara det. Får så himla ofta höra att jag är så himla snäll, snäll så att man är lite mesig. Låter sig utnyttjas liksom. Tycker det är riktigt synd. Jag är uppfustrad med att man skall hjälpa varandra och är det någon som behöver hjälp, så klart att man hjälper till. Sen så får man höra att .... ja du, du behöver allt bli  lite tuffare... och då tänker jag så här. Var för skall jag vara det i mitt dagliga liv. Varför skall jag sätta  mig över andra människor när jag inte behöver det och inte vill. Alla vi människor har ett lika värde där man skall kunna resonera om saker och ting. Man behöver inte vara överens men man skall respektera varandra. Jag kan om jag vill och måste både vara tuff OCH iskall men jag känner inte ofta att jag behöver det.



Snarare blir jag nog lite som en idislande ko i hagen. Man står där och tuggar och halvsover och låter folk köra lite med en för man bryr sig inte. Mår de bra av det att köra lite med mig så ja då får de ju göra det helt enkelt. Det som är lite intressant är när folk inte kan ta samma sak när man kör lite med dem. Där finns ju två talesätt som lyder så här "behandla andra så som du själv vill bli behandlad" och "är man med i leken får man leken tåla".

Nä muuuuu nu har jag fått fundera och säga mitt. Inte roligt att vara en tjurskalle ( lite vitsigt tänkt :-)...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar