Värme

Värme

onsdag 23 november 2011

Har kommit in i en period då jag funderar mycket eller ja mer än vad jag brukar göra. Blir lätt så för mig på höst vinterhalvåret. Liksom när solen strålar inte räcker till kommer det stora "mörkret". Kanske lite väl drastiskt men lite sant är det nog i alla fall. Men förutom att det stora mörkret kommer så funderar jag också väldigt mycket. Just nu är det mycket funderingar kring hus och hem. Man är ju på väg in till Lund med allt vad det innebär. Känns som om mitt liv kommer till att lite olika vändningar och det kan ju vara intressant. Vem vet hur länge tex man är kvar på sitt tjänst man har nu. Inte för att jag inte trivs för det gör jag verkligen men man vet ju aldrig. Människor som man har i sitt liv nu.... är de kvar i ens liv om ca 5 år. Ja det vet man inte. Där var någon som sa att var 20 år i ens människas livs så genomgår det större förändringar. Kan nog stämma för för tillfället bara bubblar det inom mig. Dels av förväntningar och dels av....... oro skall jag inte säga men något otagbart. Men det är klart man undrar var man står om si så där 2 till 3 år.

Sitter i alla fall och lyssna just nu på skön musik. tips om ni vill ha något bra att lyssna på är Marlon Roudette med låte  New age.




Höstdikt
Hösten kommer
Löven vissnar
Fågelsången dör

Det blir kallt
Det blir kyligt
Och man känner att
ännu ett år är på väg att
ta slut. 
Man saknar otroligt mycket och inget är gjort

En annan så där halvfilosofisk fråga är. 
Lycka .... vad är det. Är det att ha den snabbaste bilen, de snyggaste kläderna, det fetaste bankkontot eller är det att ha hälsan,  ha bra vänner vara omtyckt eller är det att vara nöjd med sig själv. Känna att man uträttar något meningsfullt varje dag.

Om exat en månad så har i alla fall jag en av de större lyckorna på jorden för min del. för då är det lillejulafton. Tror nog att det är den bästa dagen på hela året. Sitta med sin familj och släkt och bara insupa julens atmosfär. Känns alltid som om min farmor är med på den dagen. Bra känsla men lite kymig samtidigt. Har pratat med min kusin om det och hon kan få samma känningar som jag, aja så är det väl. Är bara trevligt att farmor är med som en liten julängel :-)

Neee nu är det dax att sluta för idag. Skall se arga snickaren med min son.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar