Värme

Värme

måndag 9 juni 2014

Så då är man åter hemma igen. Londonresenären har återvänt och Svaret på er fråga är JA, den har varit riktigt superduperbra. Väldigt intensiv,varm och soligt och värd varenda krona samt att man har blivit en rutinerad tunnelbaneåkare av stora mått.

Skall man nämna tre saker om London så skulle jag nog säga 1.vänlig, 2.historisk samt 3.lyxigt. Vänlig eftersom engelsmännen är väldigt trevliga och hjälpsamma i typ vilken situation som helst (har testat några gånger nu under helgen). Historisk eftersom överallt i hela London så är där alltid något man kan se som rör deras historia. Är det inte tunnelbanorna under andra världskriget så kan det vara Towern med Vilhem erövraren. Lyxig eftersom det finns så mycket överflöde av lyx i centrala london. Såg en porslins kisse misse som kostade 380 tusen på Harrods. Sen att den var täckt med diamanter var en annan femma. Var lite sugen på att sno den och se hur långt jag hade kommit innan vakterna hade brottat ner mig.

Saker som prickades  av denna gång blev följande


1.Hyde park


2.Londons tunnelbana


3.Buckingham Palace


4.London eye (väldigt högt kan jag berätta)


5.London dungeon

6. Madame Tussauds

7. Towern


8. Tower bridge

9.Piccadilly circus

10. Oxford street


11. Big Ben (så klart)



12. Fish and chips

Sen var det lite till så klart som jag inte kommer på nu :-)

Sist men inte minst så kan jag verkligen rekommendera en promenad längst Themsen på ena sidan och Towern på den andra sidan när det är en härlig sommardag och med en glass i handen. Får önska en trevlig natt eller dag beror på när man läser detta :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar