Värme

Värme

fredag 5 juli 2013

Men så är det semster

Idag är det dagen med stort F för det är fredag, det är frihet och det är fucking semsterdax. Idag stämplar man ut för 5 veckors totalt slappandes, 5 veckors avslappningsövningar i vågrätt läge. Shit vad det skall bli skönt, underbart, fantastiskt, slappt, härlig, ljuvligt, roligt, kanske till och med långtråkigt om jag har tur men oavsett vad inget jobbtänkande vilket är så himla kalasbra.

 Målet med övningarna är bland annat

1.       Lär dig ha långtråkigt
2.       Lär dig gå upp efter att dina barn har vaknat
3.       Hur man anlägger ett semesterskägg
4.       Lär dig hur man skall göra för att glömma bort dina koder till jobbet och datorn  
5.       Hur fungerar ett par sandaler. Trestegsprogram som baseras på hur, var, varför
6.       Grillen hur den blir din bäste vän
7.       Vända på dygnet…. För och nackdelar (diskussions cirkel )
8.       Lär dig att inte svar på dina arbetsmail under semestern (praktiska övningar )
9.       Hur pakcar man resväskan ( praktisk övning i två delar)
10.   Sist men inte minst. Förberedelser inför nästa semester


Har laddat upp lite med böcker, har spanat in filmer som skall ses, har gjort upp planer på vad man vill göra. Så ja det känns som om man är beredd att ta emot semestern med öppna armar helt utan några förbehåll.
(Ditt skall jag i sommar :-)..) 
 (och hit)
Frågan är när är semestern som absolut bäst. Är det precis i början när man har allt framför sig eller är det i mitten när man har kommit in i en skön semesterkänsla. Skall verkligen försöka ta reda på svaret vilket jag tror redan nu att jag vet. För det känns väldigt bra just nu och jag tror att den känslan blir svår att slå… eller inte, det återstår att se.
Men för er andra tokar som fortfarande jobbar och gnetar… får jag som vanligt önska en trevlig FREDAG ………



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar