Värme

Värme

tisdag 27 augusti 2013

OM några dagar är det höst, i alla fall enligt kalendern. Fast det känns inte så nu i alla fall för solen värmer fortfarande gott på kvällen och man tittar ut över bondes fält och känner lukten av gräs, jord och dagg i luften .




Man stannar upp lite i skrivandet, lutar sig tillbaks från tangentbordet några sekunder. Stänger ögonen och tänker lite tillbaks på semestern som har varit. Konstaterar nöjt att den har bara varit hur super som helst. 

Undra hur hösten kommer till att bli? (har lärt mig att man inte skall ha mellanrum mellan bokstäver och frågetecken ;-)...). Tänk om den blir lika bra som sommaren har varit. då hade jag blivit väldigt glad :-)

Är rätt såsugen på att göra en liten höstresa. Min föräldrar drar till deras årliga vinresa till Alsace med husbilen nu denna helgen. Hade lätt kunnat dra med om jag hade kunnat. Det får jag nog säga att jag saknar min årliga dos av Frankrike.

Riquewihr som orten heter som de brukar åka till är hur mysig som helst. Har skickat med en liten fotokavalkad av denna ort + att just där finns det världens bästa julbutik och eftersom jag älskar julen så kan det ju inte bli bättre :-)

 







Så ha en underbar kväll på er :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar